Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

tisdag 19 december 2017

Uppgradering av mini mag-lite

Härom sistens uppgraderade jag min stora maglite. Jag är mycket nöjd med hur det blev, hyfsat stark och mycket driftsäker. Att då investera i en uppgradering av min mini maglite blev själklart.


Den stora magliten bytte man bara "glödlampa" på, när man uppgraderar en mini maglite så byter man både reflektor och "glödlampa". Bytet var lätt gjort, bara att skruva loss och växla. Det gjordes i förra veckan så jag har haft flera dagar på mig att testa resultatet. Tyvärr är jag inte nöjd. Ljuset är förvisso bättre än tidigare men inte vad man förväntar sig för en uppgradering för 289 kr (en ny mini maglite AA kostar 350 kr).

Jag kan tyvärr inte rekommendera uppgraderingen av mini maglite. Iden är god men kostnaden (289 kr) i förållande till resultat duger inte alls. Uppgraderingen hittar ni här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar