Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

torsdag 28 november 2013

Test av piratkopierad Fällkniven F1

Jag har inte gjort testerna utan hittade dem på Youtube.

Så djäkla farlig är inte behandlingen, ändå böjer sig bladet. Klippet är på tyska, men jag tror att den som bara tittar på videon och inte förstår tyska fattar grejen ändå:



Ett klipp av några spanskspråkiga killar. Jag kan, trots att jag arbetat i spanskspråkiga länder, inte placera dialekten så jag vet inte om det är Spanien eller Sydamerika. Hur som helst. Det intressanta är att kniven knäcks, på samma ställe där en läsare upptäckte en svetsfog på sin kinakopia:


Summa summarum. Även om kinakopiorna på F1 (och andra märkesknivar) kanske ser OK ut på ytan, så är de skit när det kommer till kritan. De är billigare än originalen av en anledning, de är hel enkelt inte bara piratkopior, de är materialfuskade också!

Som bonus, en kinakoipa på en F1 med en fet spricka i godset:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar