Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

lördag 1 december 2012

Beställde vapendelar från USA

Min gamla HDF titan II är riktigt trevlig. Ett välskjutande vapen som har problemet att det i stort sett inte går att få tag på reservdelar.
Jag har sedan tidigare kommit fram till att bössan behöver en ny kostym. Har haft hemma en Bobergkolv som jag aldrig orkade ordna utan sålde vidare. Sedan började jag göra en kolv från scratch men tröttnade. Härom dagen kom jag fram till att nu fan var det dags att förse den med en ny kolv på allvar. Så jag tog och beställde en sådan här från Boyds:
En Featherweight thumbhole i färgen pepper (typ svartvitt). Eftersom bössan är lite ovanlig så kan man såklart inte beställa en som är på förhand anpassad till just min bössa, inte ens genom att välja "Mauser large ring" eller något sådant. Fick därför ta en blind stock som jag själv för gröpa ur och passa in. Ett intressant och utmanande projekt.
Jag hade vissa problem att få igenom beställningen. Jag fick hela tiden felmeddelanden. Det man får göra när man beställer från Boyds för att undvika felmeddelanden är att ange fullständiga uppgifter på BÅDE faktureringsadress OCH leveransadress. Jag såg just att de dragit 803 kr för kolven, inklusive frakt, från mitt VISA-kort. Inte så farligt tycker i alla fall jag. Nu får vi se vad tullen säger om ett par dagar eller om jag kommer undan med detta.






1 kommentar:

  1. Nu såg jag precis att de dragit 796 kr från mitt konto. Ev tull tillkommer.

    SvaraRadera