Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

onsdag 4 april 2012

Rådjur snarat i trädgård

SvD idag:

Snarade rådjur med ståltråd

Ett mycket illa tilltygat rådjur hittades på en tomt på Rådmansö öster om Norrtälje på tisdagen, skriver Norrtelje Tidning.

Djuret hade runt halsen en tajt stålsnara som grävt sig djupt in i nacken och viltvårdare var tvungna att avliva det.

Polisen misstänker att någon med vilje försökt snara djuret i syfte att fånga det levande.

- Det är rent ut sagt för djävligt gjort, säger Sven Nilsson vid Norrtäljepolisen.

Jag har svårt att tänka mig att man skulle kunna få får sig att fånga rådjur levande med en stålsnara, det funkar inte riktigt så. Snarare skulle jag fundera över om det kanske inte uppfattas som en "rådjursplåga" av trädgårdsägarna i trakten. Folk som tröttnat på att få sina tulpaner, rosor och inte minst knoppar på fruktträd uppätna.... Men det är bara min gissning det, å andra sidan baseras den på hur snacket gick i den villaförort utanför Göteborg där jag växte upp....

1 kommentar:

  1. Men fy så hemskt, stackars rådjur. Man förstår inte hur onda vissa människor kan vara, om det nu var avsiktligt vill säja...Vill man inte få tulpanerna uppätna finns det ju många olika knep.

    SvaraRadera