Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

tisdag 27 december 2011

Tinnas minnesfond

Från Jägareförbundets hemsida:

Fredagen den 21 oktober 2011 avled jägaren Tinna Gunnarsson. Hon blev påkörd i samband med ett eftersök på trafikskadat vilt utmed en väg i Jönköpings län.

Det är första gången någon i eftersöksorganisationen har mist livet i samband med viltolycksarbetet.

Svenska Jägareförbundet arbetar hårt för att åstadkomma en så hög säkerhet som möjligt för alla de jägare som gör stora samhällsinsatser längs våra vägar.

Tinnas minnesfond är etablerad med Sv Jägareförbundet Jönköping som förvaltare. Tanken är att bidrag ska kunna utgå oavsett länstillhörighet. Minnesfondens verksamhet baseras på gåvor från privatpersoner, företag och organisationer. Tinnas minnesfond mottager tacksamt alla gåvor, stora som små: sätt in pengar på pg 30 80 3 – 1, märkt »Tinnas minnesfond«. Din gåva bidrar till att fonden kan arbeta vidare i Tinnas anda.

Tinna Gunnarsson blev endast 36 år. Förutom sitt helhjärtade engagemang i eftersöksverksamheten var hon bland annat även jakthundsinstruktör.

Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag, och någonting alldeles oväntat sker.

Världen förändrat sig varje dag, men ibland blir den aldrig densamma mer.

Alf Henriksson

Jag fick snabbt nys om olyckan och hade misstankar om vem det var som råkat illa ut. Men det var inte förrän i och med Svensk Jakt nyheter december 2011 som jag fick ett ansikte och namn på den omkomna eftersöksjägaren. Då verifierades min misstanke. Jag hade träffat Tinna tidigare. Vi gick samma björnjaktsutbildning i våras.

Mina tankar går nu till två håll. Först och främst går dem till Tinnas anhöriga, men mina tankar går också till alla eftersöksjägare runt om i landet som utsätter sig för stora risker i sin strävan att förkorta skadade djurs lidande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar