Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

onsdag 4 maj 2011

Den som inte hanns med




På jaktsnack var det nyligen en knivmakartävling. Temat var vår och man skulle använda lokala material. Självklart ville jag vara med men allt sket sig mot slutet och kniven blev inte klar i tid.

Problemet var att jag ville fälla in lite bagghorn i knivskaftet. Men infällningen blev riktigt usel. Jobbade lite med det och lade sedan ner det hela ett tag. Men nu har jag fixat till det sista. Kniven är inte i tävlingsskick, infällningarna är på tok för fula, men den är i bruksskick.

Bladet är ett fulltångeblad av egen design, marss-500 heter det rosttröga stålet. Slidan är i restläder och en bit valnöt jag hittade i ladugården när vi köpte stället. Skaftet i ek och bagghorn. Hornet är från en förvildad värmlandsbagge jag sköt härom året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar