Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

fredag 15 september 2017

Test: Never Lost vapenfodral 2 in 1

Jag har ett Never Lost vapenfodral sedan något år tillbaka. Det är av den modell där det ryms 2 bössor, dock ej med ljuddämpare.
 Fodralet är ganska välsytt och väldigt genomtänkt. Materialet är såvitt jag erfar vattentätt.
 Den egentligen enda nackdelen, svagheten, med fodralet är de punkter där axelremmen är fastsydd i själva fodralet. Jag har sett åtskilliga fodral som gått sönder just där så antingen kan man förstärka den sömmen eller så bär man bara fodralet i handtagen vilka är smartare konstruerade.
Innuti finns två fack som skiljer bössorna åt och på utsidan finns ett fack för ammo eller liknande.

Priset varierar EXTREMT mycket, jag har sett allt från 499 till 1350 kr så det lönar sig att undersöka marknaden innan man handlar. Men allt över 800 kr tycker jag är överpris med tanke på svagheten med axelremmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar