Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

lördag 3 december 2016

Fredagsjakt

Igår var jag ute en sväng med hundarna. Först Missan, som efter att ha följt ett rådjur hamnade i en trädgård och växlade över till en mindre lyckad kattjakt. Jag fick fatt på henne inne i ett uthus, alldeles dammig var hon.....

Essa svepte ver ett lite större omårde so vi sökte av efter gris. Inga spår alls. Detta trots att vi börjat få en och annan grisobs igen efter ett längre sommar/höst uppehåll.

Jakten var tyngre än vanligt, vilket beror på att jag kånkade med mig mitt nygamla intresse på jakten. En kamera. Äntligen har jag fått ändan ur vagnen och skaffat mig ett par kameror, men jag återkommer till det framöver i en egen blogpost...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar