Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

måndag 10 oktober 2016

Test: Engelssons camouflagenät

Engelsson säljer två olika camouflagenät, ett grönt och ett kakifärgat. Kostnad: 199 kr per styck. De är typ 3-4 m långa och dryga metern breda. Täcker lite mer än tre sidor av en lastpall. 

Jag har ett par stycken som jag haft med mig vid duvjakt i höst. Kan kort och gott säga att jag är besviken. Näten är tunga och ganska sköra. Jag har använt mitt "normalt" och det är ändå stora hål i det. Det enda som är bra med dem är att de är lätta att vika ihop så de blir riktigt små och behändiga i packningen. Men det väger inte upp den dåliga kvaliteten. 

1 kommentar:

  1. Köpte billigt camonät på xxl vill jag minnas..i samma format. Hade satt upp det ute men det var inte väderbeständigt för 5öre.. solblekt och sprött efter några månader.. tacka vet jag försvarets..

    SvaraRadera