Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

måndag 13 augusti 2012

Gårdagens kuljaktstig

Jag skjuter på stationen med en räv och ett rådjur i stark nedförslut. Mitt bästa resultat uppnåddes där, ett resultat som även var bland de bättre på hela tävlingen. Tänk om jag hade skjutit så bra hela dagen..... Bilden är även avslöjande för min självbild. Det är uppenbarligen så att jag nu är 40+ även fysiskt och behöver göra något åt min mage....



Igår var det kuljaktstig i Härryda. Jag och min kompis Heikki for dit. Väl framme slog det oss hur välbesökt arrangemanget var. Vi fick köa bra längre på flera av stationerna.


Stigen var väl arrangerad med bra variation på stationerna. Det som inte var så bra var mitt skytte. Det var synnerligen varierande. Riktigt bra resultat varvades med bottennapp. Allra uslast gick det på björnen, där man sköt på löpande respektive frontande björn. En sak kändes dock bra, det fungerade helt OK med min "nya" bössa, dvs min Sauer 200 i kalibern 9,3x62 med utpräglade drevjaktsriktmedel. Detta till trots gick det bra på tjuren med kalven där avståndet var sisådär 130 m....

3 kommentarer:

  1. Kul att vara med på en jaktstig så där. Det ska jag också testa, men inte än. Vill öva en hel del själv först så man inte skämmer ut sig fullständigt =) Det är MODIGT att vara med på en jaktstig!
    / Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt roligt och ett fantastiskt tillfälle att öva på olika mål och avstånd. Att jag inte fick ihop mer än knappt 70% av vinnarens poäng är en annan femma.....

      Radera
  2. Detär bra träning med kuljaktstig. Har av någon anledning inte gått det hittills under mitt mångåriga jaktliv. Fattar inte varför...det är ju jätteskoj och bra träning. Gått 2 år nu och förra året vann jag damklassen i Björköby vilket jag vill försvara den 30 sep. Men först blir det Målilla den 19 aug och Korsberga helgen efter...
    Gillar likaså de olika målen man får skjuta på, avfångningsskott är ju inte lätt t ex.

    SvaraRadera