Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

torsdag 19 januari 2012

Hot är aldrig OK!

3,5 års fängelse fick den djurrättsaktivist som startat en mordbrand på McDonalds samt skickat hotbrev (skrivna i sitt eget blod) till olika pälshandlare. Försvarsadvokaten var förhållandevis nöjd med 3,5 år, detta då bevisningen var otvetydig och åklagaren hade yrkat på 5 års fängelse. Därtill har ett skadestånd om 428.000 kr dömts ut.

Jag tycker att det är bra att personen dömdes. Jag har inte mycket till övers för utomparlamentariska påtryckningsmetoder. Våra lagar ger stort utrymme för olika former av påtryckning och protest redan som det är.

Lyssna: "Rättvisan har segrat"

3 kommentarer:

  1. Det är förövarna som borde sitta i fängelse, det vill säga djurförtryckarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte enligt rådande svensk lag. Och det är den som gäller här och nu.

      Däremot antar jag att du inser att jag som självhushållare tar ett aktivt och praktiskt avstånd från djurindustrin utan att göra avkall på mitt köttätande. Men jag lägger inte ut det på kontrakt som majoriteten av befolkningen, jag tar det moraliska ansvaret att själv ta min mat av daga. Och för den delen odla mina egna morötter och potatisar.

      Radera