Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

onsdag 16 november 2011

Hot är aldrig OK

Jag är pacifist och har suttit i fängelse för det. Jag är för demokrati, ju närmare människan destu bättre - i de flesta fall. Det är lite av min grundsyn på samhällsordningen. Därför blir jag oerhört upprörd när folk hotas till följd av åsikter eller att de blivit drabbade av något. Jag blir även upprörd när media (och allmänhet) pekar ut syndabokar utan att ha några bevis. Scrollar ni bakåt så ser ni att jag återkommit till detta vid upprepade tillfällen de senaste veckorna. Det har varit tydligt nu i samband med den småländska vargen "Kynnas" öde. För övrigt är det djävligt märkligt att ge ett vilt djur ett namn, men det är något jag ämnar återkomma till.

Lyssna: Djurrättsaktivister inför rätta för omfattande hot

Idag blev jag dock lite glad. Jag insåg att några individer som verkat utanför samhällets lagar och regler i sina försök att driva politik ställs inför rätta. För det är under inga omständigheter OK att ta till skadegörelse och hot om våld som en del i strategin att driva politiska mål. Jag hoppas bara att några av de som driver hetskampanjer mot de stackare som drabbats av stora rovdjur också kan ställas inför rätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar