Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

fredag 14 januari 2011

Hot om aktioner

För några dagar sedan skrev jag några rader om rapartisten Follow him to the end of the desert som tillsammans med andra militanta vargaktivister planerar att störa vargjakten. Idag har fler media tagit fasta på detta och har inslag om honom. SvD beskriver det hela och har pratat med rovdjursföreningens generalsekreterare Anna Dahlerus som tar avstånd från så extrema åtgärder. Även TV4 ger rapparen mediautrymme. Tyvärr har jag också gjort det, jag har till och med tagit mig tid att lyssna lite på Follow him.... på spotify. Trots att jag periodvis lyssnat en del på rap så väckte Follow him.. inga som helst musikmässiga känslor. Inget jag kommer att lyssna på igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar